خوردنی های سالم برای مراقبت از قلب

0

سلام دوستان

در این ساعت از طب فارسی برای شما عزیزان برخی از خوراکی های مفید برای قلب را معرفی میکنیم

با ما و طب فارسی همراه شوید

اگر خواستار حفظ سلامت سیستم قلبی و عروقی‌تان هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که گیاهان دارویی تازه یا پودرشده را جایگزین نمک و چربی در برنامه غذایی خود کنید.

ما می‌توانیم با اندکی خلاقیت، طعم‌های جدیدی در سفره غذایی‌مان ایجاد کنیم و کم‌کم، نقش نمک را در طبخ انواع غذاها کم‌رنگ کنیم.
رزماری، پونه، شوید و آویشن، جزو معطرترین سبزی‌های با خاصیت دارویی هستند که می‌توانند جای نمک را برای طعم دادن به غذا، بگیرند.

لوبیای سیاه که کم‌کم جای خود را در میان انواع حبوبات باز کرده است هم از دیگر خوراکی‌های دوستدار قلب، محسوب می‌شود. فولات، انواع آنتی‌اکسیدان‌ها و منیزیم، جزو مهم‌ترین دارایی‌های لوبیای سیاه هستند. از این رو، مصرف هفته‌ای یک تا دو مرتبه از این خوراکی‌ مغذی می‌تواند به کاهش فشار خون، کنترل کلسترول و قند خون کمک کند. شما می‌توانید لوبیا سیاه پخته را به انواع سالاد اضافه کنید یا آن را با سیب‌زمینی و هویج پخته به صورت خوراک، مصرف کنید.

انتشار : طب فارسی

Leave A Reply

Your email address will not be published.