خانه » اخبار » دانشمندان موفق به تولید بافت کلیه بدن انسان می شوند

دانشمندان موفق به تولید بافت کلیه بدن انسان می شوند

دانشمندان با موفقیت بافت کلیه بدن انسان را در یک موجود زنده تولید می کنند که قادر به تولید ادرار است، که در علوم پزشکی نخستین بار است.این مطالعه به رهبری پروفسور سو کیمبر و آدریان والف از دانشگاه منچستر، نقطه عطفی مهمی در توسعه درمان بیماری های کلیوی است.

شورای تحقیقات پزشکی و پروژه تحقیقاتی کلیه در انگلستان در نشریه سلول های بنیادی منتشر شده است.آنها با یک ماده ژل مانند ماده ترکیب شده کرده اند، که به عنوان بافت همبند طبیعی عمل می کردند – و سپس به عنوان یک توده کوچک زیر پوست موش تزریق شد.

پس از سه ماه، بررسی بافتی نشان داد که نفرون: واحدهای ساختاری و عملکردی کلیه میکروسکوپی کلیه تشکیل شده است.

ساختارهای جدید حاوی بیشترین قسمت های موجود در نفرون های انسانی – از جمله لوله های پروگزیمال، لوله های دیستال، کپسول بومان و حلقه هنلو بود.

رگ های خونی انسانی که به عنوان مویرگی شناخته می شوند، در داخل موش هایی که کلیه ساختار جدید را تغذیه کرده بودند توسعه یافتند.

بنابراین، محققان با جراحان کار می کنند تا یک شریان خونی برای خون رسانی به کلیه کاشته شده انجام دهند.

برای آزمایش عملکرد ساختارهای جدید، تیم Dextran استفاده شد که یک پروتئین فلورسنت است که مواد تشکیل دهنده ادرار را تولید می کند، زمانی که نفرون ها خون را فیلتر می کنند، به نام فیلتراسیون گلومرولی شناخته میشود.

Dextran در لوله های ساختار جدید ردیابی و شناسایی شد و نشان داد که فیلتراکتا در واقع تولید می شود و به عنوان ادرار دفع می شود.

پروفسور کیمبر گفت: “ما از هر گونه شک و تردید ثابت شده ای که این ساختارها به عنوان سلول های کلیوی به وسیله فیلتر کردن خون و تولید ادرار عمل می کنند – گرچه هنوز نمیتوانیم بگوییم چه مقدار از عملکرد وجود دارد.”

“آنچه که بویژه هیجانانگیز است این است که ساختارها از سلولهای انسانی تولید میشوند که یک جریان خون مویرگی عالی را ایجاد می کنند، که با خونریزی موش مرتبط می شود.

“اگرچه این ساختار از چند صد گلومرول تشکیل شده بود، اما انسان ها حدود یک میلیون در کلیه خود دارند این به وضوح پیشرفت بزرگی است.

“این مدرک اصل را تشکیل می دهد اما کارهای زیادی هنوز انجام نشده است.”

(No Ratings Yet)

همچنین ببینید

بررسی اینکه آیا ورزش می تواند به مردان مبتلا به سرطان پروستات کمک کند.

تأثیر تمرینات هوازی و مقاومت شدیدروی سرطان پروستات  همراه با حمایت روحی اجتماعی بر روی …