تنفس سالم با یادگیری تکنیک تنفس

0

نفس کشیدن مهم ترین عملی است که به صورت روزانه و ناخودآگاه توسط بدن ما انجام می گیرد. تمامی فعالیت های بدن به تنفس ربط دارد و به تعبیری دیگر تنفس همان زندگی است. در این مطلب از سایت طب فارسی ما برای شما از مبحث مهم تکنیک تنفس و چگونگی آن صحبت می کنیم. پیشنهاد می شود هر فردی برای بالا بردن تکنیک تنفس و کیفیت زندگی خود این متن را بخواند.

 

تکنیک تنفس کامل

تکنیک تنفس

تکنیک تنفس بدین صورت است که در وضعیتی راحت بنشینید، ستون فقرات را تا حد ممکن راست نگه دارید، بدن خود را وانهاده کنید. به آهستگی و به طور عمیق از طریق بینی نفس بکشید. ریه ها را از هوا پر کنید (شکمی ) و بگذارید پرده ی دیافراگم به معده فشار وارد کند، امعاء و احشاء شکم را به طرف پایین و به طرف خارج منبسط کنید. ریه های خود را از پایین به بالا پر کنید و همین که دنده های شما منبسط شده و بالا آمدند در ناحیه کمر خود قوسی ایجاد نمایید. هوا را تا جایی که ممکن است فرو ببرید و ریه ها را تاحدی که امکان دارد پرکنید. لیکن فشار وارد نکنید. نفس خود را لحظه ای نگه دارید، به محض این که احساس ناراحتی کردید، استنشاق کوتاهی انجام داده و سپس به آرامی ریه ها را تا حد ممکن تخلیه نمایید. پرده ی دیافراگم به وضعیت عادی خود بر می گردد. معده پهن می شود و قفسه ی سینه به طرف داخل و پایین حرکت می کند. استنشاق کوتاه کمکی است جهت آزاد سازی کنترل شده که حائز اهمیت فراوان است.

 

 نکته احتیاطی در تکنیک تنفس

تکنیک تنفس

ریه های خود را در آغاز تمرین، بیش از حد پر نکنید، هرگاه سالیان درازی به طور سطحی تنفس کرده باشید، مناطقی در ریه های شما وجود دارند که در طی سال ها پر نشده و مورد استفاده قرار نگرفته اند، هرگاه این قسمت ها را ناگهان از اکسیژن پرکنید، ممکن است کمی ناراحت شوید، بنابراین به آرامی تنفسی کنید، اگر چنانچه فشار خون داشته باشید، این فرایند را بدون نگه داشتن تنفس انجام دهید. مرحله نگهداشتن نفس را حذف کنید.

 

نکاتی دیگر از تکنیک تنفس

تکنیک تنفس

تکنیک تنفس را حداقل شش مرتبه در هر روز صبح یا زمانی که انرژی شما در سطح پایین است، انجام دهید.  تکنیک تنفس جهت کنترل عواطف و احساسات نیز مفید می باشد. هرگاه وحشت زده، عصبانی و یا غمگین هستید، چند دقیقه ای را صرف انجام این تکنیک بکنید. کمبود اکسیژن به دو دلیل در ماهیچه ها ایجاد درد می کند. اسپاسم ماهیچه به دلیل فقر اکسیژن، اولین و مهمترین دلیل برای درد داست. اسپاسم مسبب درد شدید و غیر قابل تحمل می باشد که افراد در حملات حاد تجربه می کنند. دومین مکانیسم را دکتر هولمز و دکتر ولف در مقالهای که درسال ۱۹۵۲ به نام موقعیت های زندگی، احساسات و کمردرد در مجله ی طب روان تنی توضیح داده اند، به دلیل ایجاد تغییرات شیمیایی در ماهیچه  زمانی که مواد زاید شیمیایی بر اثر متابولیسم اسید لاکتیک در بافت ماهیچه ساخته می شوند، بیمار احساس درد خواهد کرد، جالب این حب که هم اسپاسم ماهیچه و هم ساخته شدن مواد شیمیایی را میتوان در دونده ها پس از پیمودن مسافت های طولانی مشاهده نمود، زیرا ماهیچه های این دوندگان نیز در چنین موقعیتی دچار فقر اکسیژن می شوند. تکنیک تنفس برای این نوع درد ها نیز مفید است.

 

منبع:  http://tebfarsi.ir

Leave A Reply

Your email address will not be published.

خرید بک لینک خرید رپورتاژ نرم افزار مطب نرم افزار رستوران هتل آپارتمان مشهد