شرکت نرم افزار عارف رایانه

مطالب مرتبط با سلامت

نرم افزار مطب

نوشته تصادفي

تبلیغات متنی

برچسب های پرکاربرد

خاصیت کاهو خواص پرتقال خواص پرتقال خونی خواص کاهو خواص کاهو چیست درمان استرس درمان استرس با داروهای گیاهی درمان استرس با روشهای طبیعی درمان استرس و اضطراب درمان استرس و افسردگی درمان اضطراب درمان اضطراب با داروهای گیاهی راز موفقیت راز موفقیت در زندگی رازهای موفقیت رمز موفقیت طب فارسی عکس دمپایی عکس دمپایی روفرشی عکس دمپایی روفرشی جدید عکس دمپایی زیبا عکس صندل جدید عکس صندل زیبا فواید کاهو فواید کاهو چیست مجله پزشکی مدل دمپایی مدل دمپایی جدید مدل دمپایی رو فرشی مدل دمپایی رو فرشی جدید

مزایای نوشیدن یک لیوان شیر

خانه » سلامت » مزایای نوشیدن یک لیوان شیر

وقتی یک لیوان شیر می نوشیم چه میزان انرژی وارد بدنمان می شود کالری موجود در یک لیوان شیر چه میزان است چه اندازه املاح و موادمعدنی موجود در یک لیوان شیر وجود دارد ویتامین های موجود در شیر در چه زمینه هایی برای افزایش سلامتی ما مفید هستند ؟با مجله پزشکی طب فارسی همراه باشید

خوردن یک لیوان شیر رو روز چه مزایایی دارد ؟

پروتئین

براساس مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها در ایالات متحده، پروتئین باعث ایجاد بافت ها، سلول ها و اندام ها می شود. پروتئین موجود در موادغذایی از اسیدهای آمینه ساخته شده است. بدن توانایی ساخت برخی از اسیدهای آمینه را دارد. همچنین سایر اسیدهای آمینه (اسیدهای آمینه ضروری) باید از طریق منابع غذایی دریافت شود.


پروتئین شیر

براساس وزارت کشاورزی امریکا،یک فنجان شیر بدون چربی حاوی ۸.۲۶ گرم پروتئین است. همچنین طبق انجمن فرآورده های لبنی امریکا، این میزان از شیر ۱۸ درصد از ارزش روزانه پروتئین را برای بدن فراهم می کند. شیر به عنوان یک ماده غذایی حیوانی، منبعی از پروتئین کامل یا پروتئینی با کیفیت بالا بوده که محتوی تمام اسیدهای آمینه ضروری برای بدن است.


سایر فواید شیر

یک وعده مصرفی از شیر همچنین سرشار از ۸ ماده مغذی دیگر است. یک فنجان شیر ۲۶ درصد از نیاز روزانه بدن به فسفر، ریبوفلاوین، ویتامین D و کلسیم را فراهم می کند. همچنین همین میزان از شیر تامین کننده ی ۱۰ تا ۲۵ درصد از نیاز روزانه بدن به نیاسین، ویتامین A، ویتامین B و پتاسیم است.


میزان مصرف

براساس هرم غذایی وزارت کشاورزی امریکا، بزرگسالان روزانه به ۳ فنجان شیر یا فرآورده های شیر و کودکان ۲ تا ۸ ساله به ۲ فنجان شیر در روز نیاز دارند. برای دریافت میزان کافی از این گروه غذایی، وزارت کشاورزی امریکا نوشیدن شیر کم چرب یا بدون چربی را به همراه وعده های غذایی یا استفاده از شیر در جودوسر و سوپ را به جای آب توصیه می کند.


شیر برای سلامتی

براساس کلینیک مایو در ایالات متحده، شیر کم چرب یا شیر شکلات برای ورزشکاران بهتر از نوشیدنی های ورزشی است. کربوهیدرات موجود در شیر و همچنین پروتئین (وِی و کازئین) موجود در آن برای عضله سازی و ترمیم ماهیچه ها بعد از فعالیت های شدید ورزشی مناسب تر است. همچنین ماست نه تنها یک منبع ارزشمندی از پروتئین بوده، بلکه حاوی موادمغذی ضروری از جمله پتاسیم، کلسیم و ویتامین B است.


# # #

مطالب پیشنهادی

اوردوز عامل اصلی مرگ میر به علت مصرف مواد مخدر

اهل خروپف کردن هستید؟

چرا قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی متفاوت است

خواص گریپ فروت

خواص گریپ فروت و فواید گریپ فروت چیست ؟

پربازدید های سلامت

نظرات شما