مزایای نوشیدن یک لیوان شیر

0

پروتئین

براساس مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها در ایالات متحده، پروتئین باعث ایجاد بافت ها، سلول ها و اندام ها می شود. پروتئین موجود در موادغذایی از اسیدهای آمینه ساخته شده است. بدن توانایی ساخت برخی از اسیدهای آمینه را دارد. همچنین سایر اسیدهای آمینه (اسیدهای آمینه ضروری) باید از طریق منابع غذایی دریافت شود.


پروتئین شیر

براساس وزارت کشاورزی امریکا،یک فنجان شیر بدون چربی حاوی ۸.۲۶ گرم پروتئین است. همچنین طبق انجمن فرآورده های لبنی امریکا، این میزان از شیر ۱۸ درصد از ارزش روزانه پروتئین را برای بدن فراهم می کند. شیر به عنوان یک ماده غذایی حیوانی، منبعی از پروتئین کامل یا پروتئینی با کیفیت بالا بوده که محتوی تمام اسیدهای آمینه ضروری برای بدن است.


سایر فواید شیر

یک وعده مصرفی از شیر همچنین سرشار از ۸ ماده مغذی دیگر است. یک فنجان شیر ۲۶ درصد از نیاز روزانه بدن به فسفر، ریبوفلاوین، ویتامین D و کلسیم را فراهم می کند. همچنین همین میزان از شیر تامین کننده ی ۱۰ تا ۲۵ درصد از نیاز روزانه بدن به نیاسین، ویتامین A، ویتامین B و پتاسیم است.


میزان مصرف

براساس هرم غذایی وزارت کشاورزی امریکا، بزرگسالان روزانه به ۳ فنجان شیر یا فرآورده های شیر و کودکان ۲ تا ۸ ساله به ۲ فنجان شیر در روز نیاز دارند. برای دریافت میزان کافی از این گروه غذایی، وزارت کشاورزی امریکا نوشیدن شیر کم چرب یا بدون چربی را به همراه وعده های غذایی یا استفاده از شیر در جودوسر و سوپ را به جای آب توصیه می کند.


شیر برای سلامتی

براساس کلینیک مایو در ایالات متحده، شیر کم چرب یا شیر شکلات برای ورزشکاران بهتر از نوشیدنی های ورزشی است. کربوهیدرات موجود در شیر و همچنین پروتئین (وِی و کازئین) موجود در آن برای عضله سازی و ترمیم ماهیچه ها بعد از فعالیت های شدید ورزشی مناسب تر است. همچنین ماست نه تنها یک منبع ارزشمندی از پروتئین بوده، بلکه حاوی موادمغذی ضروری از جمله پتاسیم، کلسیم و ویتامین B است.

Leave A Reply

Your email address will not be published.