سلام خدمت شما بازدیدکنندگان مجله پزشکی طب فارسی
در این پست از طب فارسی برای شما عزیزان یک پست در موضوع {۱۰ رفتار مهم در روز اول کاری} و در بخش {۱۰ رفتار مهم در روز اول کاری} اماده کرده ایم
امیدواریم این پست نیز بتواند رضایت شما را جلب کند
با ما همراه شوید
۱. آماده باشید و سوال بپرسید.مارک استرانگ، مشاور در امور زندگی، برنامهریزی و مهارتهای راهبردی، مستقر در نیویورک، میگوید اگرچه باید بیشتر روز اول کارتان را به شنیدن بگذرانید، اما هر جا لازم باشد میتوانید سوال بپرسید یا در واقع باید سوال بپرسید. او میگوید، “شما به طور کلی میکوشید حس کنجکاوی و تمایلتان را به یادگیری نشان دهید.”تیلور میگوید آماده کردن سوالات کلی و مفید به صورت مکتوب دربارهی اینکه چطور میتوانید در نقش خود موفقترین باشید، ایدهی بسیار خوبی است. او ادامه میدهد “شما از قبل آنقدر پیشزمینهی ذهنی دربارهی شرکت دارید که بتوانید سوالات عمیقتر در جلسات وضعیتسنجی بپرسید. یک سری سوالات آماده برای پرسیدن از مدیرانی که قرار است با آنها ملاقات کنید داشته باشید. حتما یک آشنا در منابع انسانی داشته باشید که بتوانید قبل از شروع کار یا در همان روز اول سوالات ابتدایی خود را بپرسید.”
۲. در اولین روز کاری یک ارائهی آسانسوری آماده کنید.تیلور میگوید، یک ارائهی ۳۰ ثانیهای آماده کنید دربارهی اینکه چه کسی هستید و قبلا کجا کار میکردید، زیرا بسیاری از همکاران جدیدتان احتمالا محل کار سابقتان را از شما خواهند پرسید. همچنین برای توضیح آنچه قرار است در پست جدید انجام دهید، آماده باشید، زیرا احتمالا آنچه شما در این پست جدید انجام خواهید داد برای بعضی از همکاران چندان مشخص نیست یا شاید برخی بخواهند فقط با این سوال درِ صحبت را با شما باز کنند.
۳. زودتر از موعد برسید، اما سر وقت وارد ساختمان شوید.تری هاکت، مدیر اجرایی”واتس فور ورک” (What’s For Work)سایتی برای زنان و در زمینهی زندگی حرفهای، میگوید، حداقل ۱۵ دقیقه زودتر در محل حاضر باشید. “اگر قبلا مسیر منزل تا محل کار را نرفتهاید، یک هفته قبل دو بار این مسیر را در ساعات شلوغی امتحان کنید، به این ترتیب حداقل برای اتفاقات پیشبینی نشده آمادگی خواهید داشت. اما در یک کافیشاپ نزدیک محل کارتان منتظر بمانید تا زمانی که رییس یا بخش منابع انسانی با شما هماهنگ کردهاند فرابرسد.
۴. از وضعیت اجتماعی سردربیاورید.پارنل توضیح میدهد دو فاکتور بسیار مهم برای موفقیت در کار این است که نه تنها با همکارانتان کنار بیایید، بلکه با شایستهترین آنها ارتباط برقرار کنید. ” در محیطهای بزرگ کاری شما متوجه خواهید شد گروهکهایی وجود دارند، و برخی بیشتر از سایرین با مدیریت جور هستند. اگر میخواهید در کار جدیدتان ترفیع بگیرید، باید با گروههای شایسته وارد ارتباط شوید.”او میگوید سردرآوردن از سیاستهای دفتر کارتان در همان روز اول ضروری است. “قدرت در محیط کار یک چیز جالب، تقریبا مهم و گیجکننده است. مطمئنا یک موضوع حیاتی در سازمان شما این است که سلسله مراتب مجزا در آن – چه کسی در برابر چه کسی پاسخگو است- را درک کنید. این کار باید به آسانی خواندن نام همکارانتان باشد. هرچند، از آنجایی که قدرت میتواند به اشکال مختلفی پدیدار شود، واجب است بدانید چه کسی در برابر چه کسی پاسخگو است.”
۵.در اولین روز کاری آرام باشید.اگر قرار است مدبرانه رفتار کنید، پس آرام بودن را در روز اول کارتان فراموش نکنید، به این ترتیب میتوانید بهرهوریتان را بهبود بدهید. تیلور میگوید: ” مطمئن شوید به اندازهی کافی استراحت کردهاید، آمادهاید و همه چیز برای به موقع رسیدن مهیا است. این، به وضوح یک رویداد مهم است و شما میخواهید بهترین باشید.”
۶. لبخند بزنید.هاکت میگوید “احتمالا مدتی طول کشیدهاست تا به این مرحله برسید: جستوجو، مصاحبه و گرفتن کار، بنابراین خوشحال بودن و لذت بردن از لحظه را فراموش نکنید.”استرانگ هم با این گفتهی هاکت موافق است و میگوید: “همهی ما میدانیم نخستین برداشتها مهم هستند. وقتی آدمهای جدید را میبینید لبخند بزنید و با آنها دست بدهید. خودتان را به همه معرفی کنید و توضیح بدهید که چهقدر از بودن در آنجا خوشحال و پراشتیاق هستید. همکارانتان این را از یاد نخواهند برد.”
۷. دقت کنید و آنچه لازم است را انجام دهید.زمانی که دربارهی لباس پوشیدن، حرفها و اعمالتان تردید دارید، رویکردی محافظهکارانه داشته باشید و به اندازهی روزی که مصاحبه شدید، حرفهای عمل کنید.هاکت توصیه میکند که از قبل لباس مناسب محل کار جدیدتان را بدانید، تا در روز اول نامرتب به نظر نرسید. “این موضوع مهم است زیرا گاهی طرز لباس پوشیدن ما ممکن است پیامی نادرست به دیگران بفرستد و یا باعث شود آدمها از نزدیک شدن به ما صرف نظر کنند.” بهترین حالت این است که شما به راحتی با بقیه جور شوید و هم خودتان راحت باشید و هم کاری کنید که دیگران احساس راحتی کنند.
۸. خجالت نکشید.به هرکسی که میتوانید سلام بدهید و خود را معرفی کنید.
۹. با هر تعداد از کارکنان که میتوانید، صحبت کنید.یکی از ارزشمندترین بینشهایی که در همان ابتدای کار میتوانید کسب کنید این است که گروه از نظر همکاران شما چگونه عملکردی دارد. اگر بتوانید رفتار دوستانه و خوش برخورد بودنتان را در همان ابتدا جا بیندازید، شروع خوبی خواهید داشت.۱۰. در اولین روز کاری جای همه چیز را یاد بگیرید.