خانه » روانشناسی » درمان اضطراب با ویتامین B و ورزش

درمان اضطراب با ویتامین B و ورزش

اضطراب یکی از مشکلات روانی است که خیلی از افراد را در همه سنین در بر گرفته است. شما باید سعی کنید هر طور شده از ان دوری کنید. درمان اضطراب راه حل های گوناگونی دارد. مثلا میتوانید از قرص های ارام بخش استفاده کنید. یا از داروهای گیاهی مثل زعفران، عرق بهار نارنج و گلاب مصرف کنید. در این پست از سایت پزشکی طب فارسی به درمان اضطراب با کمک ویتامین B و ورزش اشاره کرده ایم و توضیحاتی در این مورد را در اختیارتان قرار داده ایم.

درمان اضطراب با  ورزش

درمان اضطراب با هر ورزشی امکان پذیر است. این ورزش میتواند با شدت پایین، با شدت بالا یا به صورت ایروبیک (هوازی) باشد. دلیل این امر انست که ورزش باعث کاهش هورمون های استرس و افزایش هورمون هایی که باعث ایجاد احساس خوب در انسان می شوند،خواهد شد. همچنین ورزش باعث می شود که  حالت (Mood) شما بهبود یابد. استرستان را کم میکند و به شما ارامش میدهد.

بنابراین برای درمان اضطراب ورزش کنید . یوگا انجام دهید و پیاده روی کنید .  یوگا یک مدیتیشن یا ورزش آرامساز است که به آرامش ذهنی و فیزیکی شما کمک خواهد کرد . همچنین یکی دیگر از فواید یوگا اینست که تمرکز شما را افزایش می دهد. یوگا باعث آرامش و خونسردی می شود. همچنین با یوگا میتوانید مسائل و مشکلات را روشن تر و بهتر ببینید.

پس این نکته را بدانید که ورزش نه تنها برای جسم خوبست بلکه برای روح ذهن هم خوبست . با انجام تمرینات ورزشی می توانید اضطرابتان را کاهش دهید. اگر بر اساس یک برنامه مشخص و منظم ورزش کنید، اعتماد به نفستان زیاد می شود و احساس سلامت خواهید کرد. جالب است بدانید که یکی از دلایل اضطراب، بیماری و چاقی است که در اثر ورزش کردن هر دو آنها از بین می روند. درمان جوش های سرسیاه با لیمو و تخم مرغ

سعی کنید برای درمان اضطراب ۲۱ دقیقه ورزش کنید. مثلا هنگامی که واقعا مضطرب هستید روی تردمیل بدوید تا پس از ورزش آرامش خود را به دست بیاورید. بهتر است روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش هایی انجام دهید که تپش قلب شما را افزایش می دهند – همچون تردمیل، دویدن، بالا رفتن از پله ها یا …. اگر اهل ورزش نیستید حداقل روزانه مسافتی را با سرعت بالا پیاده روی کنید. پس برای درمان اضطراب ورزش را فراموش نکنید.

درمان اضطراب با انواع ویتامین B

جهت درمان اضطراب و بالا بردن روحیه مصرف ویتامین B را فراموش نکنید.

جالب است بدانید که ۸ نوع ویتامین B از جمله B1، B2، B3، B5، B6، B7 و B12 عملکرد صحیح مغز و سیستم عصبی را ارتقا می دهند و همچنین به افزایش آرامش و مبارزه با استرس و خستگی کمک می کنند.

به گزارش سایت طب فارسی کمبود ویتامین B در بدن موجب تحریک پذیری (حساسیت بیش از حد)، افسردگی و بی تفاوتی شود. بنابراین هنگامی که شما تحت استرس قرار دارید، بیشتر از غذاهای غنی از انواع ویتامین B استفاده نمایید.

 غلات سبوس دار، لوبیا، نخود، بادام زمینی، اسفناج، کلم پیچ و آووکادو دارای ویتامین B هستند. همچنین سیب زمینی، موز، حبوبات، تخم مرغ و محصولات لبنی دارای مقدار زیادی ویتامین B هستند .

(No Ratings Yet)
Loading...

همچنین ببینید

روانکاوی

روش روانکاوی برای تضادهای درونی انسان

روانکاوی علمی بسیار گسترده است که برای بسیاری از اختلالات روانی و روحی از آن …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *